Creative&Co

Ga naar de inhoud

Een goede website is belangrijk!

Creative&Co
Gepubliceerd door in Algemene informatie · 1 juni 2019
Tags: websitebedrijfparticulierdoeldoelgroepSEOresponsive
Een goede website is belangrijk! Zeker voor uw bedrijf of hobby. Het is uw visitekaartje, een folder digitaal. Of u nu een webwinkel nodig heeft of een goede informatieve site, hopelijk helpen deze tips om te starten.

Wat is uw doelgroep?
Dit klinkt misschien heel logisch, maar dat gaat weleens mis. Men kijkt vaak naar hoe het moet worden; wat ziet er mooi uit? Maar het uiteindelijke doel heeft voorrang. Eerst de functie, dan de lay-out. Dan weet u al zeker dat uw doelgroep wordt bereikt. Bijvoorbeeld als uw doelgroep de jongeren zijn, neem dan een strak en kleurrijk design. Pas het zoveel mogelijk aan voor uw bedrijf.

Wat is je doel?
Een belangrijk volgend punt is: waar dient uw website voor? Waarom heeft u deze website nodig? Er kunnen verschillende redenen zijn. Een aantal voorbeelden:
  • informeren;
  • verkopen;
  • iemand ergens toe zetten;
  • amuseren;
  • inspireren;
  • community;
  • administreren;
  • mensen bewegen;
  • enzovoort.
Zodra het doel van de website bekend is, kun je al heel gericht de website gaan bouwen of een website laten bouwen. Tijdens de bouw van de website moet de doelgroep en het doel van de website constant centraal staan. Alleen zo weet je zeker dat er straks een website staat welke jouw doelgroep graag bezoekt.

Hoe ziet uw website eruit?
Meestal gaat dat samen met uw huisstijl. Als er geen sprake is van een huisstijl, dan kunt u uw logo centraal stellen. Vaak geven die al een kleur en een bepaalde stijl aan. Als u wat langer meedraait, is dat een mooi uitgangspunt omdat het een grote herkenning is. Uw logo geeft een vertrouwd gevoel voor uw klanten!
Begint u opnieuw, maak dan een moodboard. Welke kleuren spreken uw klanten aan? Welke kleuren passen bij jouw dienst of producten? Kleuren hebben betekenissen die mensen -onbewust- beïnvloeden. Kleurenpsychologie noemen we dat. Wees je er daarom van bewust dat de kleuren die je op de website gebruikt een enorme impact op het handelen en de gevoelsbeleving van de bezoeker hebben. Als basis is wit altijd het mooist, dat geeft rust en laat andere kleuren goed tot zijn recht komen. Vraag uzelf eens af waarom grote bedrijven altijd een witte achtergrond gebruiken.

Een favicon?
Een favicon is niet meer weg te denken. Maar wat is het eigenlijk? Het is een kleine afbeelding van 16 × 16 pixel die wordt vertoond bij een tabblad. Tegenwoordig is het mogelijk om te browsen op meerdere tabbladen tegelijk in één venster. Zo’n favicon maakt het erg makkelijk voor de bezoeker om van tabblad te switchen, omdat het logo zichtbaar is. Vanuit marketingoogpunt is het natuurlijk fijn om constant je logo in beeld te hebben bij je klanten.

Makkelijk en snel contact, dat is erg belangrijk.
Een goede website kan niet zonder een contactpagina. Een formulier die uw klanten makkelijk en snel kunnen invullen, maar een bezoekadres en telefoonnummer zijn net zo belangrijk. Hoe makkelijk ze contact kunnen opnemen, en hoe snel u reageert maakt het vertrouwen van uw klanten groter in uw bedrijf.

Responsive design.
Door de opkomst van de smartphone en tablet is responsive design anno nu van groot belang. Waar het tot een aantal jaar terug speciaal was wanneer een website geoptimaliseerd was voor mobiele apparaten is het nu belangrijk. Met responsive design wordt een intelligente website bedoeld die zich aanpast aan het type apparaat waarop het wordt weergeven. De leesbaarheid en lay-out blijven intact doordat de website mee schaalt met het type apparaat. Een van de nieuwe criteria van Google om goed gevonden te worden is dat je site een responsive lay-out heeft.

Een mooie afbeelding zegt veel meer!
Zoek goede afbeeldingen voor uw website (moodboard). Bij veel tekst haken klanten af. Maak gebruik van goede en zorgvuldige afbeeldingen.

SEO, wat zegt u?
SEO staat voor zoekmachine optimalisatie. Kort gezegd staat SEO voor alle instelling, content en overige activiteiten die als doel hebben de pagina hoog te laten eindigen in zoekmachines. Om uw website goed vindbaar te maken is het belangrijk om de volgende vragen te kunnen beantwoorden.
  • Zijn de juiste targeted keywords (sleutelwoorden) gebruikt?
  • Komen deze keywords terug in de titel, meta-description en url?
Komt u er niet uit als bedrijf? Neem dan contact op met ons, wij helpen u graag verder om een goede website te bouwen voor uw bedrijf.

Creative&Co heeft al goede ervaring in het bouwen van websites voor bedrijven. Er staan al vele websites online. Houd onze sociale media goed in de gaten; onze portfolio wordt daar geregeld geüpdatet.



Terug naar de inhoud